Sorbet z mango, jagód, turkawek, malin, gruszkowy czy z ananasa to bez wątpienia smak lata. Zdrowy, lekki, uwielbiany przez dzieci i dorosłych przysmak możemy kupić w sklepie lub zrobić samem w domu. W dzisiejszym wpisie sorbet w roli głównej – jak się go robi, z czego można go przyrządzić oraz ile ma kalorii, czyli wszystko co powinien wiedzieć każdy pożeracz lodów.

Smaki lata, czyli z czego przygotować sorbet?

Wakacyjne miesiące przepełnione są pysznymi i zdrowymi owocami. Drzewa i krzaki wręcz uginają się od słodkich i dojrzałych smakołyków. Które z nich nadają się na sorbet? Moim zdaniem wszystkie owoce możemy wykorzystać, ale ja najbardziej polecam:

  • Sorbet z mango,
  • Sorbet z arbuza,
  • Sorbet z truskawek,
  • Sorbet jagodowy,
  • Sorbet truskawkowy,
  • Sorbet z malin,
  • Sorbet z kiwi,
  • Sorbet z melona,
  • Sorbet z banana,
  • Sorbet z ananasa.

Letni sorbet – jak zrobić ze świeżych owoców?

Po pierwsze, sorbet możesz przygotować ze świeżych, niemrożonych owoców. W jaki sposób? Bardzo prosto!

  1. Wybierz ulubione, świeże owoce, dokładnie je umyj i obierz.
  2. Owoce umieść w misce, rozdrobnij i zmiksuj blenderem na gładką masę.
  3. Dodaj cukier wedle uznania.
  4. Gotową masę owocową przelej do foremek do lodów.
  5. Napełnione foremki włóż do zamrażalnika na kilka godzin, a najlepiej na cały dzień lub całą noc.
  6. Do owoców możesz dodać ulubione dodatki. Aby lody miały bardziej wyrazisty smak, dodaj do nich syrop klonowy, sok z cytryny, cynamon, sok z limonki, świeżą miętę lub kawałki owoców.
Foremka do lodów silikonowa Lekue

Zblendowane owoce z dodatkiem cukry przełóż do foremek do lodów na patyku i zamróź.

Sorbet z mrożonych owoców: truskawek, malin i nie tylko!

Sorbet lodowy możesz przygotować także z mrożonych owoców. Postępuje się bardzo podobnie jak ze świeżymi owocami.

  1. Wybierz ulubione, mrożone owoce (np. truskawki, maliny, jagody), dokładnie je umyj i obierz.
  2. Umieść zamrożone owoce w misce, dodaj wodę lub sok (cytrynowy/jabłkowy).
  3. Rozdrobnij składniki blenderem.
  4. Dodaj cukier i inne składniki wedle uznania – ponownie zblenduj na gładką masę.
  5. Dokładnie wymieszaj sorbet łyżeczką.
  6. Tak przygotowany deser lodowy przełóż do pucharków na lody lub do sorbetiery i udekoruj listkami mięty.
Sorbetiera plastikowa Zoku

Sorbetiera składa się z wkładu chłodzącego, kubka i długiej łyżeczki. To wystarczy, by zaserwować pyszny sorbet!

Zmiksowane wraz z innymi składnikami owoce (świeże lub mrożone) możesz przełożyć do sorbetiery. Naczynie to składa się z wkładu chłodzącego, kubka i długiej łyżeczki. Wkład należy mrozić w zamrażalniku nawet przez kilkanaście godzin, po wyjęciu należy umieścić go w kubku i przełożyć do niego zblendowane składniki. Zimny wkład sprawi, że nawet niezmrożona masa zacznie się zamrażać. Wymieszaj wszystko długą łyżeczką i serwuj sorbet od razu w sorbetierze! Takie naczynie świetnie nadaje się również do przygotowania koktajli, jogurtów, smoothies i granit.

Jak zrobić sorbet z soku?

Sorbety przygotowane z soku mają rzadszą konsystencję i nie ma w nich cząstek owoców. Są jednak równie smaczne! Aby przygotować taki przysmak należy wycisnąć owoc za pomocą wyciskarki do soki lub przygotować sok przy użyciu sokownika. Może być to sok pomarańczowy, jabłkowy, cytrynowy czy wiśniowy. Tak otrzymany sok po prostu przelewam do foremek i zamrażam. Po kilku godzinach lodowe przysmaki są gotowe do jedzenia! Przygotowanie takie sorbetu jest banalnie proste, a jego smak i skład jest z pewnością o wiele lepszy niż lodów ze sklepu.

  1. Przygotuj sok ze świeżych owoców przy pomocy wyciskarki lub sokownika. W ostateczności możesz zdecydować się na kupno jednodniowego soku ze sklepu.
  2. Przelej sok do foremek na lody.
  3. Najlepiej mrozić sorbet przez całą noc.
  4. Na drugi dzień wyjmij foremki z zamrożonym sokiem na parę minut przed jedzeniem, by łatwo wyjąć lody z formy.

Sorbet – kalorie i wartości odżywcze

100 g sorbetu owocowego to zazwyczaj ok. 50 kcal. Wszystko zależy jednak od tego, jaki owoc wybierzesz i czy skusisz się na słodkie dodatki. W porównaniu do lodów śmietankowych, których ta sama gramatura równa się 160 kcal lub do lodów waniliowych, które liczą 140 kcal, sorbety to zdrowa i lekka przekąska.

Czy wiesz, że:
  • Maliny, porzeczki i jagody warto po zblendowaniu przetrzeć przez sitko lub przecierak do warzyw i owoców, aby w sorbecie nie było żadnych pestek.
  • Jeśli przygotowujesz domowe lody z soku i włożony do nich patyczek nie chce stać pionowo, włóż same foremki z sokiem do zamrażalnika na ok. godzinę. Po wyjęciu z zamrażarki konsystencja lodów będzie już gęstsza – teraz możesz wbić w nie patyczek i ponownie włożyć do zamrażalnika.
  • Aby cukier dobrze się rozpuścił, najpierw wymieszaj go z wrzącą wodą i dopiero potem dodaj do zblendowanych owoców.
  • Aby sorbet był bardziej puszysty, co pół godziny wyjmuj masę z zamrażalnika i miksuj. Czynność powtarzać przez pierwsze 3 godziny mrożenia.
  • Zdrowy sorbet składa się tylko z owoców, a te ze sklepu mają w swoim składzie do kilkunastu pozycji!

Wiesz już, jak zrobić sorbet truskawkowy, malinowy, jabłkowy, bananowy, a także każdy inny! Ciekawa jestem, jaki jest Wasz ulubiony smak? Koniecznie dajcie znać w komentarzach.

Ocena: 4.5/5. Oddano 2 głosy.
Please wait...